sábado

Ultra Trail Barcelona 2015


Dist. 100km
Desnivell: +4.500
Temps: 12:00hores
Posició: 9 Gral/4t Senior.


La UTBCN és una prova d’ultraresistència que surt desde Begues passant pels punts més emblemàtics del Garraf.

Enguany el nivell tècnic dels corredors era molt alt i això es va notar des del minut 0 fins al final. Abans del tret de sortida, ens reunim el Miquel, Sergi, l’Êric, el Nergal Máquina, en Biel, l’Enric i Sala Giol per comentar la jugada.

Tret de sortida i tant l’Èric com un servidor començem junts els primers 6km al costat dels grans!
Els primers 20 Km són practicament tot senders així que es fa molt divertit, coincidim am l’Enric, una bona estona, el camí és ple de pedres i hem de parar atenció a cada pas. Tot just abans d’agafar la baixada cap a la platja del Garraf, seguint als del davant ens perdem, no ho veig clar així que trec el meu GPS i els hi dic que no anem bé, però els 3 que tenia davant no em fan cas i segueixen, jo faig mitja volta i retrobo el camí correcte pel que perdo 4 minuts, temps suficient per a que en Terry Conway m’adelanti! Abans de baixar, em trobo amb un company que tira molt fort a les rectes, però jo el passo a les pujades i als trams tècnics on aprofito per pujar el ritme.

Al poble de Garraf em trobo amb el Joan Pera i la Carme! Menjo ràpid i segueixo el trajecte cometent l’error de no omplir el 2n bidó de reserva!

Ara em tocarà patir de valent, doncs per tal d'assolir l’ermita de la Trinitat hauré de barallar-me amb llargs camins plans!!! Aquí perdo una mica de pistonada i decideixo afluixar i dosificar l’energia pel final, deixo que m’adelantin corredors que després ja tindria oportunitat d’adelantar. Entre tant, just abans de la darrera pujada em quedo sense aigua estic fos i sec! Miraculosament em trobo amb en Joan i l’Enric que malauradament ha de plegar per problemes, així que m’ofereix la seva aigua i un xarrup d’alguna cosa dolça que em fa tirar metrus.

Al KM 46 arribo al costat de la Laia (guanyadora femenina de la UTBCN) però marxa aviat mentre jo menjo el meu entrepà de pernil de pata negra que tenia reservat! Afago forçes i marxo! Al poc de 6km enxampo a la Laia i a un altre corredor, els deixo enrera i segueixo el meu camí fins a l’últim avituallament abans d’entrar a Begues.

Un cop a Begues (KM 69) menjo un plat d’arrós i descanso una miqueta pels darrers 30KM (els més durs de la cursa). Estic sol i no tinc a ningú al darrera així que intento relaxar-me! Hi ha una cosa que no va bé! La panxa s’em remou, em fa mal quan corro però no deixo de tirar endevant!

En un tram planto un indio i em sento molt millor!!!  Començo l’ascensió per la zona cremada amb calma perqué el  sol apreta de valent. Aquí hi ha un altre problema, la tibia esquerra em comença a molestar a les baixades, la tinc molt carregada, però ja no puc parar!

Al Km 83 Arribo a Torrelles de Llobregat on em trobo assegut a una cadira al corredor que tenia al davant!!! Jo recargo els bidons, afago un platan i el segueixo just al darrera, anem junts un parell de km fins que em decideixo atacar fort a les pujades (sobretot la primera després de l’avituallament on ens fan pujar fins a la torre de vigilància contra incendis) allà ja l’he perdut de vista!

Aquí recordo que l’any passat vaig compartir camí amb en David Guitart i com comentavem quan ens posavem a caminar i quan a còrrer! Aquesta vegada em va tocar fer-ho tot sol.

Arribo al KM 94 (Mare de deu de Bruguers) aquí em trobo amb en Roger Viñas que sembla que va fos!  Omplo bidons d’aigua, menjo unes barretes i segueixo amunt! La última pujada! S’em fa amena, però la baixada s’em fa molt dura, em fa mal el peu i vaig tocat però se que ho tinc per la mà, no veig a ningú al darrera així que em permeto anar a un ritme suau!


Añadir leyenda






Finalment just a les 7:00 de la tarda entro emotivament a meta amb un temps de 12 hores!

Agraïr el suport dels Sala Giol! De la Ruth, dels Pares del Miquel i felicitar a tot l’equip pel carrerón marcat!





Actualidad de Montaña y Carreras

Actualidad de Montaña y carreras